0 comments
Not resolved

Hello I am Meenakshi, I wish to bring this to your kind notice that I had placed an order Milton Royal 3 Tiffin, Since It was big for me carry to the office, and so I placed return request on 30 October 2015 and the product was picked up from my end by Amazon.in The refund amount (i.e,) Rs.950INR was to be credited to my account on or after Nov 1, 2015 but till today (1.04.2017) the amount has not been credited.

When I contacted Amazon.in on this issues several times after I initially checked the status of refund they provided me with the NEFT Payment Transaction ID – 151102173XXXXXXXXXXX and added that the refund was initiated on Nov 1, 2015 and also suggested me to check my bank statement. After I checked my bank statement, I've enquired my bank about this too.. They told the same not refunded. I contacted Amazon.in and informed that no money was credited and also provided a soft copy of my bank statement on their request.

They have been sending the same email time and again, every time I contacted the costumer care. It's been more than a month now. Now they are disconnecting my call intentionally (either putting on hold or the Customer care associate saying "Thank you for contacting Amazon...." while I am still saying "Hold on hold on....".) Even after a word of warning from me they have uploaded the status of the refund as "refund issued". I have been taking to them for more than a month everyday.

THEY ARE CHEATING CUSTOMERS. PLEASE TAKE SEVERE ACTION AGAINST AMAZON. As the refund amount was not credited to my account till now (10.04.2017) and I request you to look on to this issue and to suggest me the right solution to resolve this issue. Thank you.

-Followings are emails and chat transcripts from Amazon.in Your Amazon.in Order # 403-8437221-2690733 Amazon.in Feb 22 Return Summary Hello Meenakshi, We've accepted your return request for the item listed below. Once we receive the item, we'll issue your refund. Check return & refund status Pickup date: Sat, Oct 31Ϯ Between 1:00 p.m. - 4:00 p.m.

Pickup address: meenakshi #65, 1st main, VENKATESHWAR LAYOUT, vijayanagar 2nd, near BCC layout Bus stop, Vijaynagar 2nd stage, BANGALORE, KARNATAKA, India 560040 Milton Royal 3 Tiffin Estimated refund: Rs.950.00* Refund will appear on your bank account in 7-10 business days after we receive the item. Your Account Amazon.in Message From Customer Service Hello, I'm sorry to hear that you are not able to find the refund for the order. I've checked the details and can confirm that the refund has been successfully processed on November 1, 2015. Here is the reference number of the refund: NFT-151102173XXXXXXXXXXXXXX.

I request you to please check your bank account statement between the dates November 1, 2015 to December 1, 2015 and you will be able to locate the refund. If you still don't see your refund, please contact your bank and dispute the transaction as 'refund not processed'. At that time, they will see a pending refund and will follow the path back to our payment processor to locate the refund. Please note that you do not need to visit the branch of your bank.

You could please call the customer service of your issuing bank and use above mentioned words. I am sure this should resolve the issue. If you have any further query, please let us know and we can proceed further: www.amazon.in/contactus I hope this helps. We look forward to seeing you again soon.

Warmest regards, Naveen   Your Amazon.in Order # 403-8437221-2690733 Inbox x Amazon.in Feb 24 Your Account Amazon.in Message From Customer Service Hello Meenakshi, I am sorry that you have not received your refund of Rs.950.00 till now. Let me allow to assist honestly. Meenakshi, as you have contacted to respective bank and they are saying that there is pending transaction. I would request you to kindly provide us the bank statement from 01st Nov- 15th Nov, 2016 with the account number in the statement so that, I can escalate the issue further to my appropriated team to resolve it expediently.

I realize that at this point of time asking you to contact us again would be disappointing, but in a situation like this, it is very important for us that we provide you with accurate and expedient resolution and in my experience, this is the best way to be certain that your issue is resolved more appropriately. Please help us to help you as without your help nothing is possible.Be assured that we are here to help you and we wont leave our customers with any inconvenience. I am waiting for your reply to help you better and faster. We appreciate your patience and look forward to hearing from you.

It is our privilege to have you as our valued customer & would like to thank you for your continued support. We value your business and look forward to see you soon. Warmest regards, Bharti P. Did I solve you   Your Amazon.in Order # 403-8437221-2690733 Inbox x Amazon.in 1:05 PM (22 hours ago) to me Your Account Amazon.in Message From Customer Service Hello Meenakshi, I'm sorry that the bank is unable to locate the refund with the reference number.

NFT-151102173XXXXXXXXXXXXXX In this case, please go ahead and dispute the transaction as refund never processed. At that time, they will see a pending refund and will follow the path back to our payment processor to locate the refund. I'm sorry, but we can't offer any additional insight or action on this matter. I hope this helps.

We look forward to seeing you again soon. Warmest regards, Suman C Your Amazon.in Order # 403-8437221-2690733 Inbox x Amazon.in Apr 6 (4 days ago) to me Your Account Amazon.in Message From Customer Service Hello Meenakshi, I'm sorry to hear that you're unable to find the refund of the order # 403-8437221-2690733. I've checked and found that one of our colleague informed you that please file charge dispute with the bank. As per I'm explaining this.

I understand that your bank is unable to locate the refund with the reference number: NFT-151102173XXXXXXXXXXXXXX. Please follow the below steps: 1. Contact the customer care of your bank. 2.

File the transaction dispute as "refund never processed". 3. On doing that, they will see a pending refund and will follow the path back to our payment processor to locate the refund. 4.

If your bank is still unable to locate the refund even after filing transaction dispute number from your bank and sent it to us as reply to this email. However, I'm sorry, I will not be able to provide any additional information in this regard than what has been already provided. Thank you for your understanding. Warmest regards, Santhosh V Amazon.in Original Message --------------- 04/06/17 20:47:16 Your name:meenakshi Comments:It's been 1 year now and I have not received my refund .

Can't wait more I am very clear that I have not received any refund. I have contacted my bank thrice in person regarding this issue and they have made it clear that they are unable to help on this issue and they told me "Only Amazon.in could help you". I am really upset on your costumer care, t If you are sure the refund has been issued then submit me a proof, CASH ACKNOWLEDGEMENT RECEIPT and also UTR NUMBER. The payment transaction ID that you have been giving me is the same as that of the UTR number provided by you.

I am not illiterate to not to figure out the difference. DON’T FOOL ME OUT. JUST GIVE ME "CASH ACKNOWLEDGEMENT RECIPT AND UTR NUMBER." If I receive another lengthy mail with no information I demanded and only dumb excuses, that’s it that would be the end of the episode. I know where to talk and what actions to take.

Your mail should be as simple as the following…. UTR number is ……(number) Cash acknowledgement receipt (attached here) no *** nothing. just two simple lines.

understood?Sent from Windows Mail- S Meenakshi Review about:Milton Royal 3 Tiffin

Review #1032203 is a subjective opinion of a user.

PRODUCT OR SERVICE Amazon Customer Care
Reason of Review / Monetary Loss Return, Exchange or Cancellation Policy / Not specified
Preferred solution Not specified

Had an Experience with Amazon?

Write a review

Comments

Comment as anonymous or
Terms of Service
Post Comment
Cancel
Be the first to start a discussion

You May Also Like

MEAGADEALS fraudulent third party seller, that Amazon allows Amazon "Hello from Amazon.com. We can certainly understand your concerns about this claim being closed. However, as stated in our previous message, regarding 1x4-1726519-22xxx69: The seller who fulfilled this order indicates no return has been..." Read more Amazon's Unethical Practices Amazon "Amazon Gift Card for $75 was lost and even with purchase receipt and authorization receipt, Amazon refused to compensate. Retailer won't reimburse either and advises to contact Amazon. Vicious cycle!..." Read more Amazon - Delivery Service Review from Melbourne, Victoria Amazon " There has been a fraud case of delivering BRICKS instead of Sony Alpha A58Y 20.1MP Digital SLR Camera.The delivery was delayed by 1 day with respect to the original..." Read more Amazon Keeps Charging Prime Membership with any Request! Amazon "I am Brazilian, I live in Brazil and I go to the USA every couple of months for business, And every now and than I make purchases on Amazon.com as..." Read more Keystone Rv - Front cap fading Keystone Rv "I have contacted Keystone several times, published to story in Trailer Life, contacted the dealer twice, and they also contacted Keystone. Basically, the feedback was no warranty, no repair. I..." Read more Hoverkicks - Very disgusted Hoverkicks "Paid $150 for these for my son's birthday yesterday and the orange light doesn't work. I ordered these in May, and I'm aware the return policy is only good for..." Read more Justanswerlegal Questions - I locked into the "service" on the 23.6.17 on the assumption that 4 $5 (Bankcard) I might get a brief referral regarding an issue of Contract Law. Justanswerlegal Questions "I supplied my BankCard details with a synopsis of my sons problem. What i received was advice that Contract law is complicated(I knew that) did i want to talk to..." Read more Forest River - Refused Warranty Repair for my Roof Forest River "In January of 2016 we sold our house and purchased a 5th wheel RV from Buddy Gregg. The sales experience was a good one with lots of promises such as..." Read more